Η Γενοκτονία των Ποντίων – από το επετειολόγιο του ΓΕΣ
19-5-2026 Οι συστηματικές τουρκικές διώξεις του ποντιακού ελληνισμού από την Οθωμανική Αυτοκρατορία, άρχισαν το 1915 με σθεναρή και πολύμηνη αντίσταση των Ποντίων. Με την ανακωχή του Μούδρου (Οκτώβριος, 1918), η κατάσταση βελτιώθηκε προσωρινά, ωστόσο με την απόβαση του Ελληνικού Στρατού στη Σμύρνη (Μάιος,1919), με σκοπό την απελευθέρωση των ελληνικών πληθυσμών, αλλά και την προστασία των μειονοτικών πληθυσμών μέχρι την υπογραφή της τελικής συνθήκης ειρήνης, οι συνθήκες διαβίωσης των Ποντίων επιδεινώθηκαν. Μία μεγάλη γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού έλαβε χώρα με την πυρπόληση χωριών, τις λεηλασίες εκκλησιών και κατοικιών, τις επιχειρήσεις μαζικών δολοφονιών, τις απελάσεις, τα βασανιστήρια και τις πορείες στην έρημο, … Συνεχίστε την ανάγνωση Η Γενοκτονία των Ποντίων – από το επετειολόγιο του ΓΕΣ
